Novosti

63 milijuna kuna za ulaganja u vinarije i marketing vina!

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je danas, 18. ožujka 2019. Natječaj za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje 2019. –2023. vrijedan 63 milijuna kuna.

Predmet Javnog natječaja je dodjela sredstava iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje 2019.-2023. sukladno uvjetima propisanim Pravilnikom o provedbi mjere Ulaganja u vinarije i marketing vina iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2019.-2023.
Prihvatljive aktivnosti i troškovi su troškovi izgradnje/rekonstrukcije, stjecanja (kupnje) nepokretne imovine radi prenamjene u vinarije i/ili prezentacijske i/ili prodajne objekte, troškovi kupnje novih strojeva i opreme do iznosa njihove tržišne vrijednosti, opći troškovi povezani s izgradnjom/rekonstrukcijom, stjecanjem nepokretne imovine i troškovima kupnje novih strojeva i opreme, troškovi kupnje ili razvoja računalnih softvera i kupnje patenata, licencija i autorskih prava te registracije zajedničkih žigova.

Korisnici ove mjere su poduzeća u sektoru vina (vinarije – fizičke ili pravne osobe upisane u Vinogradarski registar u trenutku podnošenja prijave) koja se bave proizvodnjom ili prodajom, organizacije proizvođača vina, udruženja dvaju ili više proizvođača ili sektorske organizacije. Razina potpore iznosi do 50% prihvatljivih troškova i ovisi o veličini Podnositelja (za mikro, mala i srednja poduzeća maksimalna potpora iznosi 50%, za velika poduzeća s manje od 750 zaposlenih ili prometom manjim od 200 milijuna EUR potpora iznosi 25 % dok za ostala velika poduzeća potpora iznosi 24%).

Rok za podnošenje prijava je do 30. travnja 2019. godine, a Natječaj i detaljne upute s popisom obrazaca dostupni su na sljedećoj poveznici.

Iskorištenost Programa ruralnog razvoja najbolja od svih EU fondova u RH!

Od ukupne alokacije za Program ruralnog razvoja RH koja iznosi 2.383.294.500 eura, korisnicima je na raspolaganje stavljeno 2.164.044.861 eura, a ugovoreno je 1.415.732.088 eura što čini 59% alokacije.

Ukupna alokacija sastoji se od sredstava Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i nacionalne komponente koja se osigurava u Državnom proračunu. Korisnicima je do 28. veljače 2019. isplaćeno 763.829.557 eura, što čini 32% ukupno alociranih sredstava, a prema Europskoj komisiji prijavljeno je ukupno 616.171.031 EUR, na temelju čega je u Državni proračun Europska komisija doznačila ukupno 676.879.897,86 EUR (što uključuje u predujam od 60,8 milijuna EUR-a).

Ovo je tijek programskog ciklusa: nakon što se sredstva stave korisnicima na raspolaganje kroz postupke dodjele (natječaje), korisnici se prijavljuju, a nakon obrade njihovih projekata i odobrava im se potpora. Troškove provedbe projekata prijavljuju Agenciji za plaćanja, koja ih provjerava te im vrši plaćanja – jednokratno, u ratama, ovisno o prirodi projekta i vrsti korisnika. Iznosi koji su isplaćeni korisnicima se u tromjesečnim intervalima s izdacima šalju u Europsku komisiju odnosno, ovjeravaju se. Na temelju ovjerenih izdataka, Europska komisija doznačuje sredstva u Državni proračun RH, i to samo za dio Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj. Dakle, kada govorimo o iskorištenosti Programa važno je razlikovati pojmove: ovjerena sredstva, doznačena sredstva, sredstava isplaćena korisnicima i sredstva uplaćena u Državni proračun RH.

Službene stranice Europske komisije, gdje se podaci o ugovorenosti ažuriraju na godišnjoj bazi (temeljem godišnjih izvješća o provedbi, koje države članice podnose do kraja lipnja za prethodnu godinu), a podaci u podaci o ovjerenim i doznačenim sredstvima na tromjesečnoj osnovi (slijedom tromjesečne dostave izjava o izdacima): https://cohesiondata.ec.europa.eu/programmes/2014HR06RDNP001

Sve ostale informacije i detalje možete pogledati na sljedećoj poveznici: https://ruralnirazvoj.hr/razotkrivamo-iskoristenost-programa-ruralnog-razvoja-najbolja-od-svih-eu-fondova-u-rh-korisnicima-isplaceno-57-milijardi-kuna-32-raspolozivih-sredstava/

Objavljena konačna rang lista za LAG-natječaj T.O. 7.4.!

Upravni odbor LAG-a je u 31. siječnja 2019. donio Odluke o odabiru projekata pristiglih na drugom LAG-natječaju za tip operacije 7.4. „Ulaganje u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ iz LRS LAG-a.

Na LAG-natječaj je ukupno pristiglo 11 zahtjeva za potporu, od čega je za 11 projekata donesena Odluka o odabiru. Najniži iznos potpore po prijavitelju  je iznosio 111.187,50 HRK  a najviši iznos potpore po prijavitelju je iznosio 148.250,00 HRK čime je LAG odabrao projekte u ukupno raspoloživom iznosu od 1.573.746,88 HRK.
Rezultate natječaja i konačnu Rang-listu možete pogledati ovdje (rang-lista u pdf).

Objavljen natječaj za Podmjeru 17.1. Osiguranje usjeva, životinja i biljaka

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je drugi natječaj za provedbu podmjere 17.1. Osiguranje usjeva, životinja i biljaka iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.

Prihvatljivi korisnici su fizičke i pravne osobe upisane u Upisnik poljoprivrednika, a maksimalni iznos godišnje potpore po korisniku je 75.000 eura u kunskoj protuvrijednosti i odnosi se na godinu za koju su zahtjevi za isplatu potpore podneseni. Intenzitet potpore iznosi do 70% prihvatljive premije osiguranja.

U odnosu na prvi natječaj za provedbu iste podmjere, iz travnja prošle godine, ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore na ovom je natječaju povećan i iznosi 75.000.000,00 kuna.

Sve detalje o ovom natječaju možete pogledati ovdje.

Objavljen natječaj za mjeru Promidžba vina na tržištima trećih zemalja

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je natječaj za mjeru Promidžba na tržištima trećih zemalja iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2019–2023.

Korisnici mjere Promidžba na tržištima trećih zemalja su: stručne organizacije uključene u sektor vina, organizacije proizvođača vina, udruženja organizacija proizvođača vina, privremena ili stalna udruženja dvaju ili više proizvođača, sektorske organizacije uključene u sektor vina, javna tijela utemeljena zakonom koja predstavljaju proizvođače vina, osim korisnika Državnog proračuna i privatna poduzeća (fizičke ili pravne osobe) registrirana za proizvodnju vina.

Dozvoljeni troškovi unutar mjere Promidžba su: oglašavanje u medijima na tržištima trećih zemalja; odnosi s javnošću, promidžba i marketing, uključujući organizaciju informativnih putovanja u Hrvatsku; promidžba imidža Hrvatske, promotivne prodaje te aktivnosti koje se odnose na odnose s javnošću; izrada i distribucija promotivnih materijala za tržišta trećih zemalja; sudjelovanje na sajmovima i drugim događanjima na tržištima trećih zemalja te administrativni troškovi i troškovi osoblja.

Razina potpore iznosi do 80% od ukupno prihvatljivih troškova, unutar čega se udio od 50% prihvatljivih troškova odnosi na sredstva EU, a udio od 30% od ukupno prihvatljivih troškova na sredstva državne potpore (de minimis potpora ). Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu iznosi 250.000EUR.

Rok za podnošenje prijava je 29. ožujka 2019. godine, a natječaj i detaljne upute s popisom obrazaca dostupni su ovdje.

Izmjene Natječaja za operaciju 6.3.1.

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je treće izmjene Natječaja za provedbu tipa operacije 6.3.1. „Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.

Izmjenom Natječaja mijenjaju se način i uvjeti propisani Natječajem koji se odnose na isplatu prve rate odobrene javne potpore. Potpisivanjem Ugovora o financiranju korisnik zahtjeva isplatu prve rate u iznosu od 50% ukupno odobrene javne potpore, odnosno ne podnosi Zahtjev za isplatu putem AGRONET sustava.

Prva rata korisniku se isplaćuje temeljem sklopljenog Ugovora o financiranju. Zahtjev za isplatu druge (konačne) rate korisnik podnosi putem AGRONET sustava nakon isplate prve rate i nakon provedenih aktivnosti te ostvarenih ciljeva prikazanih u poslovnom planu.

Zahtjev za isplatu konačne rate treba sadržavati dokaze ostvarenih aktivnosti i ciljeva navedenih u poslovnom planu i ostalu dokumentaciju sukladno Prilogu 2 Natječaja.

Izmjene natječaja te predloške i upute (vezani dokumenti) možete pogledati ovdje.

Za proizvođačke grupe i organizacije 25 milijuna kuna – natječaj otvoren do kraja veljače

Cilj proizvođačkih organizacija prije svega je koncentrirati ponudu i plasirati na tržište proizvode vlastitih članova, osigurati da je proizvodnja planirana i prilagođena potražnji, posebno u pogledu kvalitete i količine i optimizirati troškove proizvodnje. Do 28. veljačeotvoren je natječaj za provedbu tipa operacije 9.1.1 Uspostava proizvođačkih grupa i organizacija u poljoprivrednom i šumarskom sektoru. Na natječaj se mogu javiti proizvođačke organizacije koje su priznate od 1. siječnja 2014. godine i kojima je Ministarstvo poljoprivrede odobrilo poslovni plan. Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore iznosi 25 milijuna kuna. Potpora se odobrava na razdoblje do pet godina u iznosu do 500.000, 00 eura, odnosno do 100.000 eura godišnje u protuvrijednosti u kunama.

Europa potiče udruživanje poljoprivrednih proizvođača u proizvođačke grupe i organizacije jer udruživanjem u proizvođačke organizacije proizvođači jačaju svoju poziciju u pregovorima prema otkupljivačima i trgovcima, lakše nabavljaju repromaterijal, a zajedničkim aktivnostima poput marketinga, skladištenja, pakiranja i prodaje smanjuju troškove te lakše i jednostavnije nastupaju na tržištu. Udruživanjem povećavaju konkurentnost, podižu kvalitetu svojih proizvoda i usvajaju dobru poljoprivrednu praksu u području zaštite okoliša.Važno je da sami proizvođači prepoznaju svoj interes u udruživanju u proizvođačku organizaciju. U Hrvatskoj je trenutačno 15 proizvođačkih organizacija, od toga je 10 priznato u posljednje dvije godine.

Sredstva potpore namijenjena su priznatim proizvođačkim organizacijama za provođenje aktivnosti predviđenih u odobrenim poslovnim planova, u cilju olakšanja izlaska na tržište, a time i povećanja konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava. Natječaj možete pronaći ovdje.

Održane prezentacije 3. LAG-natječaja!

Održane su dvije radionice s ciljem prezentacije 3. LAG-natječaja, odnosno LAG-natječaja za tip operacije 4.2.1. “Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima”, i to 12.02.2019. u Buzetu te 13.02.2019. u Brtonigli.

Sudionicima je na samom početku prezentacija pojašnjen cilj natječaja, odnosno povećanje vrijednosti proizvoda iz primarne poljoprivredne proizvodnje, kako za primarne poljoprivredne proizvođače, tako i za one kojima je prerada poljoprivrednih proizvoda isključiva djelatnost. Naglašeno je kako ovaj tip operacije svakako pridonosi povećanju konkurentnosti hrvatskih proizvoda i rastu zapošljavanja u ruralnom području te omogućuje modernizaciju postojećih prerađivačkih kapaciteta.

Prešlo se zatim na najniža i najvišu vrijednost potpore po projektu koje iznosi 10.000 EUR u kunskoj protuvrijednosti odnosno 25.000 EUR u kunskoj protuvrijednosti. Prihvatljivost nositelja projekta i prihvatljivost projektnih troškova razrađeni su u detalje kako bi se sudionicima što više razjasnila prihvatljivost njihovih projektnih ideja kao i njih kao korisnika.

Sudionici su aktivno sudjelovali za vrijeme radionica, postavljali pitanja te iznosili svoje nedoumice vezane za sam natječaj kao i za proces prijave na LAG-natječaj, koji im je također pojašnjen za vrijeme prezentacije.